به گزارش کلمات ؛‌ اندکی پیش از نیمه شب یکشنبه، ایران در واکنش به حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در اول آوریل، انبوهی از پهپادها و موشک‌های انتحاری را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد.

صدای وزوز گله هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی عراق شنیده می‌شد، صدایی که بسیاری آن را به خانواده پهپادهای بسیار مؤثر و کشنده شاهد نسبت می‌دهند.

مدت کوتاهی پس از اولین موج، تقریباً 30 دقیقه بعد موج دیگری به راه افتاد. مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای آنچه را که «عملیات وعده واقعی» نامیده‌اند، تأیید کردند و به قول خود مبنی بر انتقام قطعی از رژیم آپارتاید عمل کردند.

بر اساس اعلام سپاه، عملیات «قول صادق» تا زمانی که شرایط لازم برای کامل شدن انتقام فراهم شود، در چند مرحله انجام خواهد شد.

محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران نیز به کشورهای منطقه هشدار داد که حریم هوایی یا خاک خود را به روی رژیم اسرائیل برای حملات علیه ایران باز نکنند و نسبت به پاسخ قاطع هشدار داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌های عید سعید فطر متعهد شدند که رژیم اسرائیل را به‌خاطر «اشتباه» هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک ایران «مجاز» کنند.

او یک روز پس از حمله در اوایل ماه جاری هشدار مشابهی داد و گفت که رژیم مجازات خواهد شد. او دور بوته نمی زند.

از آن زمان، رژیم صهیونیستی در حالت فلج به سر می برد و شهرک نشینان آن بین زنگ هشدار کاذب و ذخیره منابعی مانند گاز، غذا و آب به سر می برند. پروازها لغو شد و اقتصاد رژیم در زمانی که اقتصاد آن از قبل با مشکل مواجه بود دچار شوک شدیدی شد.

نکته مهم این است که بسیاری از کشورهای منطقه بنا به گزارش‌ها اجازه استفاده از قلمرو خود توسط ایالات متحده را به عنوان سکوی پرتاب برای حملات علیه جمهوری اسلامی رد کردند که نشان‌دهنده تغییر پویایی منطقه است.

در چند روز گذشته، تلفن حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، مدام در میان چند مقام غربی که از ایران خواسته اند از قدرت کناره گیری کند و خویشتن داری کند، صدا می کرد.

با این حال، تصمیم تلافی جویانه در همان لحظه ای که موشک اسرائیل در دمشق پرتاب شد، محکم شد. اسرائیل مجبور شد تاوان حماقت خود را بپردازد.

صهیونیست ها در زندگی ننگین خود بزرگترین اشتباه محاسباتی را انجام داده اند. ضربه زدن به کنسولگری ایران و شهادت چند تن از افسران سپاه در سالروز شهادت امام علی (ع) هدف راهبردی نبود.

آمریکا، حامی اصلی رژیم صهیونیستی، از یک جنگ منطقه‌ای وحشت کرده است، زیرا آنها قبلاً تسلیم نظامی خود را به یمن داده‌اند و از انصارالله برای حل دیپلماتیک درخواست کرده‌اند.


اسرائيل از حمايت آمريكا براي جلوگيري از اقدامات تلافي جويانه ايران استفاده مي كرد. آنها اشتباه می کردند.

مرخصی سربازان رژیم صهیونیستی قبل از حمله لغو شد و به همه نیروهای ذخیره دستور داده شد تا برای انجام وظیفه خود حاضر شوند. نیروهای اسرائیلی به شهرک نشینان هشدار دادند که از تجمعات بزرگ در حین ماندن در نزدیکی پناهگاه ها خودداری کنند. در همین حال، مقامات اسرائیلی از متحدان خود خواستند تا هر کاری برای متوقف کردن ایران انجام دهند.

اما جمهوری اسلامی ایران قرار نبود عقب نشینی کند. علیرغم هشدارهای آمریکا، ساعاتی پیش از پرتاب پهپاد و هجوم موشکی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی را در تنگه هرمز توقیف کرد و آمریکا را به حالت آماده باش کامل در منطقه واداشت.

این احتمالاً می تواند به عنوان پیامی به مقامات آمریکایی تعبیر شود که اگر آمریکا درگیر شود و سعی کند از اقدامات تلافی جویانه ایران جلوگیری کند یا در هر موردی دخالت کند، ایران به کشتی ها در تنگه هرمز که 20 تا 30 درصد جریان نفت جهان را کنترل می کند حمله خواهد کرد.

بی‌ثباتی بیشتر رژیم تل‌آویو مجموعه‌ای از حملات مجازی است که شبکه‌های انرژی و سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل را از کار می‌اندازد – در حالی که کتائب حزب‌الله عراق، انصورالله یمن و حزب‌الله لبنان مجموعه‌ای از حملات پهپادی و موشکی خود را انجام می‌دهند و سیستم‌های نظامی اسرائیل را خسته می‌کنند.

پدافند هوایی سوریه فقط برای هواپیماهای صهیونیستی در حالت آماده باش است. اینها فقط نیروهای خارج از فلسطین اشغالی هستند – البته مقاومت فلسطین هم در غزه و هم در کرانه باختری اشغالی وجود دارد که فعالانه در چند جبهه با رژیم صهیونیستی مقابله می کند.

محور مقاومت که با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی سردار فقید ضد تروریسم سردار قاسم سلیمانی ایجاد شد، برای اولین بار جبهه ای هماهنگ در برابر اشغالگری اسرائیل به نمایش می گذارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حالی به پناهگاهی در اورشلیم اشغالی منتقل شد که تظاهرات معمول آخر هفته علیه وی در تل آویو در آستانه حمله ایران متفرق شد.

سفر آخر هفته جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لغو شد تا او با تیم امنیت ملی خود ملاقات کند و راه هایی برای دفاع از نهاد نیابتی در تل آویو طراحی کند.


اقدام تلافی جویانه ایران در محدوده قوانین بین المللی است که اسرائیل بارها و بارها آن را آلوده کرده است. حمله به کنسولگری خط قرمزی است که هر کشوری می تواند از طریق ابزار نظامی به آن پاسخ دهد.

این همچنین نقض آشکار کنوانسیون وین است که اسرائیل به آن پایبند است. ریاکاری رژیم های غربی در منصرف کردن ایران از عدم پاسخگویی نشان می دهد که آنها از “نظم مبتنی بر قوانین” خود تبعیت نمی کنند.

اگر این حمله به هر رژیم غربی بود، آنها با نیروی نامتناسب پاسخ می دادند. پاسخ ایران متناسب و عادلانه است و پس از صبر و حوصله زیاد در برخورد با رژیم سرکش است.

کل پایگاه‌های اسرائیل برای آماده‌سازی برای انتقام‌جویی ایران پاکسازی شده است. پهپادهای شاهد به حریم هوایی اسرائیل نفوذ کرده و به تل آویو رسیدند، جایی که جت های اسرائیلی در تلاش برای سرنگونی آنها هستند.

توجه به این نکته ضروری است که سرنگونی پهپادهای شاهد با سیستم‌های پدافند هوایی معمولی به دلیل امضای حرارت کم آنها سخت‌تر است.

پهپادها خود به احتمال زیاد خوراک توپی هستند که رژیم صهیونیستی را شوکه کرده و آنها را اشغال می کنند، در حالی که موشک های کروز ایرانی اندکی عقب مانده اند.

ویدئوهایی از وحشت شهرک نشینان به هنگام طنین انداز شدن انفجار در آسمان تل آویو در فضای مجازی در حال پخش است. ایران نشان داده است که بیش از حد توانایی دارد که موجودیت صهیونیستی را شوکه کند و نیروهای صهیونیستی گزارش دادند که پاسخ ایران را دست کم گرفته اند.

همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی بارها فرموده اند: «روزهای زد و خورد به پایان رسیده است».

ما در نقطه عطفی در تاریخ هستیم، جایی که موجودیت صهیونیستی با واقعیت انقراض خود مواجه می شود. جشن ها در خارج از مسجد الاقصی و در سراسر کرانه باختری اشغالی به راه افتاده است. حتی پس از حملات شنبه شب در برج نمادین میلاد تهران آتش بازی برگزار شد.

روحیه جهان اسلام در حال ترمیم است، زیرا ایران به عنوان منادی ثبات منطقه عمل می کند.

این اولین ساعت به تنهایی در 14 آوریل 2024 است. عملیات True Promise هنوز به پایان نرسیده است، اما قالب ریخته شده است. در حالی که پهپادها و موشک های ایرانی آسمان تل آویو و بقیه فلسطین اشغالی را سوراخ می کنند، برای اولین بار در نزدیک به هفت ماه گذشته، هیچ هواپیمای جنگی اسرائیل بر فراز غزه پرواز نکرد.

شبیر رضوی {نویسنده این یادداشت} یک تحلیلگر سیاسی ساکن شیکاگو با تمرکز بر امنیت داخلی و سیاست خارجی ایالات متحده است.

نظرات بیان شده در این مقاله لزوماً منعکس کننده نظرات سایت کلمات نیست